Gävle 23-24/5 2009

Som vanligt verkar det räcka med en Ålänning för att de bästa Svenskarna ska få en tuff match i toppen. FIN68 Daniel M var bra som vanligt och denna gången försökte Thomas i SWE890 ge en bra kamp in i det sista. SWE-472 hade en bra lördag men missade lite under söndagen. SWE-920 hade en bättre söndag och tog tredjeplatsen. Nya i klassen är Lidköpingsbåten SWE-548 det är en 17år kille seglar med sin fader de gjorde en bra regatta och kom sexa efter Rodebäck. S606K seglade överlag mycket bra kanske har deras träning gett resultat. Det tråkiga är att det endast kom 22 båtar utav 29 anmälda båtar, vart tog 7 båtar i vägen?

Själv var jag sämsta Ekeröbåt strax efter Janne i SWE-631. Vi förbättrade oss under söndagen efter haft lite ”matjord” med vinden i en spinnakersegling. Men det kändes skönt att i varje fall en gång ha lite tur.

Gävle hade återigen en bra regatta och trevlig regattamiddag, kanske skulle man ha serverat lite mer stadig mat efter en dag ute på sjön.

Hoppas att vi blir flera seglare till Uppsala.

Väl mot på sjön

/Mårten.