Hjälp med att hitta plats/ort för SM 2017

sm 2017 var bild

Precis som om det inte skulle räcka med att anmälan för SM 2015 nyss öppnat (37 anmälda i skrivande stund!!!) och att det sedan länge är klart att Nynäshamn står värd för 2016 års SM. Nu börjar vi dessutom på allvar att fundera på vart i landet vi vill vara med vårt SM 2017.

Planen är att vi vid årsmötet i Lidköping har en bra bild på och preliminära OK från ett antal klubbar som är positiva till att ta hand om 2017 års mästerskap. Denna tar vi då upp för diskussion på årsmötet för att sedan ta det definitiva beslutet strax därefter.

Sökes – Kandidatgeneral för SM 2017

check-okFör att nå dit behöver vi har hjälp av en eller två personer med att :

• tillsammans med styrelsen skapa en långlista på intressanta orter/klubbar
  • kontakta klubbar och göra en intresseförfrågan
  • sammanställa och tillsammans med styrelsen diskutera fram en kortlista att presentera på årsmötet

Arbetet kan påbörjas på en gång men är tänkt vara avslutat först den sista juni.

Märk väl att det inte handlar om att ta ansvar för hela det mästerskapets genomförande utan är begränsat till  att hitta ort/klubb.

Känner du att detta vore kul och du gärna hjälper till i förbundet så hör av dig till Niklas Litoft på mail ordforande@606-forbundet.se eller telefon 070-7965678 så snart som möjligt.