Återblick i Stockholm

Stockholms 606-klubb har skickat in en kort rapport från den gångna säsongen. I den lokala klubbserien ”Stockholmsserien” har man genomfört sju stycken tävlingar på tisdagkvällar. Årets största händelse var klubbmästerskapet (vilket även räknades som två seglingar i serien för medlemmarna) som drog 21 deltagare inklusive långväga gäster såsom Bröderna Ek och Herman Kilsäter från Karlshamn (som dessutom vann KM:et), Lars Östlund och Peter Lindvall från Gävle. Stockholmsserien vanns av Göran Bengtsson och Elke Cronenberg, vilket innebar att flerfaldiga mästarna Pelle Nihlmark och Jocke Ortner, fick nöja sig med en andraplats i år. Inför nästa säsong låter klubben meddela att man fortsätter med serien och med KM:et. Man har även för avsikt att öka antalet träningstillfällen. Från förbundets sida ställer vi oss bara frågan när en Stockholmsbåt tar SM-guld? Kolla gärna in de bilder från årets seglingar som klubben skickade in som ligger i galleriet här . Vi uppmuntrar även andra lokala klubbar/fleeter att skicka in rapporter, bilder eller annan information till oss på förbundet (kontaktinfo här).