God Jul och Gott slut 2018

Seglingsvänner. Just nu har vi årets jobbigaste period. Is, regn, snö  och kyla som gör att det bli svårt att segla, men det finns hopp.

2019 fyller Pelle Petterssons 606’a 50 år. Förbundets styrelse jobbar hårt med att uppmärksamma detta under året. Framförallt under SM som kommer att seglas på klassiska vatten utanför Borgholm, som vanligt i slutet av vecka 32.

Kappseglings kallendern för 2019 är bestämd och kommer att publiceras på den här sidan i början av januari.

Samma år som 606’an ritades gjordes den här 13 minuters filmen med den danska seglingslegandaren Paul Elvstrøm. Njut av det här 50-åriga klippet och se hur han knallar ner till jollen med seglet ihopknycklat under armen, iklädd i ett galonställ och hur han seglar både utan handskar och solglasögon. En personlig favoritsekvens är att se hans gastar klädda i ylletröjor och tygskor. Det var ingen som var rädd för att få våta kläder på den tiden.

Stay tuned. Mer info kommer snart på den här sidan.