Hudiksvall – En glad överraskning?

Hudiksvall liten

”Hudiksvall en glad överraksning” är titeln på en artikel i senaste utgåvan av tidningen Praktiskt Båtägande med temat ”Hamnguiden” som dök upp i brevlådan för vissa idag.

Även om artikeln inte handlar om 606-segling så är det trevlig läsning om ”Glada Hudik” och lite om det område som vi kommer att vara i på avslutningsregattan i FSE Robline 606 Cup 3-4 oktober. Inte blir det sämre av att det är just en 606a som råkar vara på huvudbilden.

Vi som varit med om valet av Hudiksvall som en av orterna i årets cup har hört talas om den trevliga hamnmiljön, de generellt korta avstånden, närheten till seglingsområdet (typ 3 minuters utsegling) och möjligt boende.

hudiksvalls logga - beskärd

Nämnas skall att arrangerande Hudiksvall’s Sjösportsällskap också är en av de klubbar som visat intresse för att arrangera SM 2017 men då också med ett alternativt basområde i den lilla orten Hölick med direkt access till havsbana. Hölick’s placering ser ni på kartan i artikeln. Nog om detta och val av SM-ort för 2017.

Klicka på bilden för att läsa artikeln (OBS! Stor och tung fil).

Om Hudiksvall blir en glad överraskning får vi veta i oktober men med det upplägg som
klubben presenterat, det faktum att det är avslutningsregattan i årets cup (som brukar dra många båtar) samt att vi i år har ett gigantiskt prisbord för cupen ger riktigt bra förutsättningar.

Inte blir det sämre förutsättningar för en riktigt bra avslutning med många båtar då vi nu kan avslöja att söndagens seglingar kommer ingå som en deltävling i ett Ski-Yachting-Event i ett samarbete mellan Hudiksvall’s Sjösportsällskap och Skistar Vemdalen som kommer att avslutas med skidtävling, clinics och andra jippon någon gång runt månadskifte november/december.