Kortfattat sammandrag av årsmötet

Protokoll kommer senare.
Men det som diskuterades var klassreglerna och den översta lattan i storen. Martin Agnsell hävdar att man borde tillåta minst 80cm lång latta och gärna fri längd. De nya segel med stora akterrunder för en bättre livslängd med längre latta. Vi sade att vi ska gå ut med en förfrågan till medlemmar via Facebook sedan ska vi ta ett beslut om regeländring nästa årsmöte.
Ordförande Jonas hade redan innan årsmötet meddelat valberedningen att han ville avgå då han har för avsikt att sälja båten och segla 2.4 några år. Valberedningen hitta ingen frivillig så jag går tillbaka i styrelsen som ordförande under begränsad tid. Jag hoppas att vi ska kunna arbeta i mindre grupper som kan ta hand om olika uppgifter. Mitt mål är att jag inte ska vara inblandad i allt utan överlämna lite ansvar till andra inom styrelsen.

Våran huvuduppgift är givetviss att bibehålla klassen stor, SM, och rikscupen.

Vi hoppas snarast att få 100% klartecken från Hjo opm nästa SM. SM kommer givetvis att att vara andra helgen i augusti som vanligt. Utöver SM kommer S606k arrangera NM som kommer vara i september och seglas under tre dagar och det ser ut att vara ute i  Nynäshamn.

Under Årsmötet lottades det ut en spinnaker från Vår sponsor North den vann Rikard i SWE837.
Styrelsen är nu.
Ordförande: Mårten Blixt (Rikscup)
Vise ordförande: Mattias Heiding (Ansvarig i SM-gruppen, rikscup)
Kassör: Carina Landström