Michael Persson – ny medlem i valnämnden

Michael persson - bild för hemsidan

Som förbundets högsta beslutande organ mellan årsmöten och när vi sett det mer eller mindre omöjligt att hinna kalla in till ett extra föreningsmöte i tid har styrelsen beslutat att välja in Michael Persson som en ytterligare medlem i  valnämnden.

Michael har tagits fram som förslag i diskussion med Pelle Nihlmark och Simon Dismo och till vår glädje så var Michael positiv och sade JA på stående fot.

Förfarandet med att välja in Michael är inte riktigt enligt regelboken. Det skall igentligen göras på ett årsmöte eller extrainkallat möte men för att stå riktigt starka inför årets val har vi valt att göra så här.

De som har åsikter om förfarande uppmanas att kontakta styrelsen så snabbt som möjligt.

Lite om Michael Persson:

• Gedigen erfarenhet av segling på olika båttyper
  • En av drivkrafterna inom Hudiksvalls Sjösportsällskap
  • Suttit med i Svenska Seglarförbundets styrelse under ett antal år
  • Aktiv i 606-klassen sedan många år
  • Seglar på SWE 858 (tidigare SWE 130)
  • Alltid nära till skratt….

Årets valnämnd kommer därmed förutom Michael Person även bestå av Mårten Blixt (SWE 836) och Pelle Söderberg (SWE 203).

PS. Bli inte förvånad om du inom kort blir kontaktad av någon i valnämnden. Deras förslag på nästa års styrelse skall lämnas tll styrelsen redan i slutet av juni månad (enligt våra stadgar).

/Styrelsen