Säsongen är långt ifrån slut – Skistar och North Sails kommer till Hudik

glada hudik

Nu laddar vi för fullt inför helgens regatta i Stockholm men säsongen är inte slut för det. I Hudiksvall jobbar man nu på de sista detaljer inför avslutningsregattan 3-4 oktober.

Avslutningen på årets regattaserie brukar vara en höjdpunkt inte minst för det brukar samla många seglare men att det då är dags att dela ut det fantastiska prisbordet som vi får av våra sponosrer.

I år är det mer än vanligt…..

Ski-Yachting-Event

skist vemdalenSedan länge är det klart och informerat om att söndagens  seglingar blir den första delen i ett Ski-Yachting-Event i samarbeta med Skistar Vemdalen. Under den andra delen blir det skidtävling under helgen 12-13 december. Det ryktas även om ski clinics, skidtest och häftig after ski. Lägg datumen och helgen på minnet redan nu.

norths one design 234pxlRegatta Service by North Sails

Nu är det även klart att North Sails kommer vara på plats med ett koncept de kallar ”Regatta Service” vilket i detta fallet innebär att man kommer åka runt med motorbåt under lördagens seglingarna och filma/fotografera segel och trim. Under kvällens middag kommer man att köra en genomgång/analys på storbildsskärm. Verkar jättespännande och lockande.

Sedan talas det även om:

• Lunchpaus i land (?)
  • After sail!
  • Rabatterat boende på Stadshotellet ett stenkast från hamnen!
  • Damfotbollen i Hudiksvall – ”Team Hudik” (?)

Mer info släpper vi inte nu utan först efter helgens seglingar i Stockholm.

Håll med om att det låter spännande och att det verkar dumt att missa. Blocka helgen 3-4 oktober om du inte redan gjort det.

Arrangör:

hudiksvalls logga - beskärd