Unikt tillfälle att bli bättre seglare

Inställt p g a läget med Corona. Vi försöker ta tag i detta när situationen blir bättre.

Svenska Seglarförbundet och North Sails arrangerar tillsammans med Svenska 606-förbundet och Stockholms 606 klubb en träningshelg, 24 – 26 april, för dig som vill utvecklas som kappseglare. Träningshelgen kommer att vara hos Stockholms 606 klubb ute på Lidingö. SvSF kommer under 2020 ha en extra satsning på entypsbåtar med spinnacker, vilket vi som seglar med spinnacker tycker är extra roligt.

SvSF och North Sails kommer att ha coacher på plats och det kommer att bli både träning och kappsegling i en skön mix. Coacherna kommer att vara med på havet och ge seglarna tips och råd. På fredagen och halva lördagen är det planerat att det blir träning med coacherna. Efter lunch på lördagen och fram till kl 13 på söndagen blir det kappsegling.

Flera entypsklasser med spinnacker är inbjudna till träningshelgen så det kommer att finnas många tillfällen att diskutera trim, situationer och erfarenheter med seglare från flera andra klasser.

Samtidigt med träningshelgen på Lidingö så finns det ett motsvarande event med samma upplägg i Marstrand i samarbete med Marstrands Segelsällskap.

Anmälan är öppen till båda eventen.

Mer information och anmälan till träningshelgen på Lidingö finns i Sailarena här:

Mer information och anmälan till träningshelgen i Marstrand i Sailarena här: