Utlottning av North spinnaker och medlemsavgiften

Det är en del som har missat att betala in medlemsavgiften till Svenska 606 Förbundet (hur ni gör ). Vi sätter sista betaldag till den 6/8 för att vi skall kunna lotta ut en spinnaker från North Sails.

Utlottningen ev spinnakern kommer att ske på årsmötet som är fredagen den 10/8 tid meddelas på anslagstavlan på SM. Spinnakern är ett samarbete mellan North Sails och 606 förbundet.

Vi önskar er alla välkomna till Marstrand och SM i 606 2012.

Här följer lite information som kan vara värdefull att ha tillgång till när du kommer till Marstrand:1.       Bilaga ”Marstrandskarta 606

a.  Denna kartan visar bl.a. uppställningsplats för trailers efter det att båtarna har blivit sjösatta.

b. Sjösättning sker i Marstrands gamla fiskhamn och sjösättningen börjar på onsdag 8 augusti kl 12.00 – 18.00 och fortsätter på torsdag 9 augusti 09.00 – 16.00. Kranen är inte bemannad på andra tider. Den som önskar sjösätta på andra tider får vända sig till båtvarv som har kran.

c. Bilparkering kan ske på olika ställen som framgår av kartan. Principen för parkeringsavgifter är att ju närmare färjan du parkerar desto högre är avgiften.

d. Under SM skall båtarna vara förtöjda på Marstrandsön, ponton ”H”, som ligger närmas färjan. Båtplatserna är disponibla från onsdag eftermiddag till söndag middag.

e. MSS regattakontor ligger i fästningen ”Södra Strandverket” vid södra hamninloppet.

f.  Förbindelsen mellan Marstrandsön och Koön sker med färja. I princip sker ingen biltrafik på Marstrandsön förutom ren nyttotrafik.  Färjan går 4 dubbelturer i timman och avgiften är 20 kr. Man betalar enbart för färd från Koön till Marstrand och biljett köper man i vänthallskiosken

Regattaexpeditionen öppnar på torsdag 9 augusti kl 09.00 och är öppen till kl 18.00 för registrering och ankomstanmälan

Under ett SM i segling så står tävlingen i fokus men minst lika viktigt är mötet mellan seglare. Vi kommer därför att ha följande ”sociala aktiviteter”

a.       Invigning av SM torsdag 9 augusti kl 19.00. Invigningen kommer att ske på gården vid Regattaexpeditionen. (Ingen avgift )