606-Riks Cup #2 i ”Det Glada Hudik”.

Redan helgen den 29 – 30 maj är det dags (om Corona tillåter?) Denna gång sker seglingarna tillsammans med Neptunkryssarna som samtidigt seglar om anrika Neptunkryssarpokal, vilken seglades första gången redan år 1942.

606-klassen har under de senaste åren etablerat ett starkt fäste utefter Norrlandskusten.  Hudiksvall är sedan några år tillbaka väl förankrade medan grannklubbarna nu hängt på. I Söderhamn har paret Strömer/Lindkvist gång på gång oroat den absoluta toppen i klassen samtidigt som nu Sundsvall/Njurunda har börjat bygga upp en helt ny flottilj med i dag 8-10 båtar. Det ”rör sig” även i Umeå där de ökat sitt antal 606-seglare vilket absolut kan locka till en riktigt häftig seglingshelg redan i starten av årets 606-säsong.

Vår avsikt är att genomföra totalt sju delseglingar under de två dagarna på en kryss/länsbana i den inre delen av Hudiksvallsfjärden och med hotell & restaurang Strandpiren som bas.

Tillåter då gällande Corona restriktioner så kommer vi att erbjuda bryggplatser för alla i hotellets gästhamn samt att vi förlägger rorsmansmöte, lunchpaus, aftersail, regattamiddag och prisutdelning på ett och samma ställe för de båda klasserna.

Om inte är ”plan B” att 606:orna har sin bas vid Strandpiren medan Neptunkryssarna får hålla till i klubbens gästhamn som ligger 300 meter närmare stadens centrum.

Plan ”B” innebär också att vi får hänvisa till egna initiativ vad gäller förtäring och umgängen (i begränsade grupper) vilket inte bör vara så svårt då Hudiksvall erbjuder ett brett utbud av restauranger och pubar i närheten till hamnområdet.

Vad gäller den slutliga inbjudan så kommer den att finnas på Sailarena

För boende hänvisar vi till https://strandpiren.se/hotell/.  Andra alternativ för boende centralt boende är Stadshotellet eller Malnbadens camping vilka erbjuder grupper och föreningar boende i stugor eller vandrarhem. Ange att ni ska segla när ni bokar.

Väl mött i ”Det Glada Hudik”!
Tomasp330@gmail.com