Dags för Hjo och rikscupsregatta #1

guldkroken 2016

Drygt en vecka kvar till årets första deltävling i FSE Robline 606 Cup (21-22/5) i form av Guldkroken Cup i Hjo. Är du inte redan anmäld så är det hög tid. Hjo bjuder på en otroligt mysig och pittoresk miljö, kort utsegling och alltid trevliga sociala arrangemang.

Länk till inbjudan hittar du här ==>

I år liksom de senaste åren så ingår fem regattor i cupen.

Medlemskap i 606-förbundet krävs för att man skall var med och få en lott till den stora prisutlottningen i samband med finalseglingarna i Lidköping i september. Har du inte löst mdlemskap så hittar du information om hur du gör här ==> .

Notera också att man from i år måste ha en sk kappseglingslicens genom Svenska Seglarförbundet iom att våra rergattor klasificeras som ”nationella”. Läs mer om kappseglingslicensen här ==>.

I år liksom förra året så kör vi vidare med kryssgate och då det är lite ovant för flertalet så kan det vara läge att fundera lite på hur det där med kryssgate fungerar och hur regelverket fungerar. Lite matnyttig information hittar du här på vår hemsida ==>

See you all in Hjo!