Förändringar i styrelsen

På 606-förbundets årsmötet som hölls i samband med SM klubbades några förändringar i styrelsen igenom. Elke Cronenberg avgår som ordförande och ersätts av Mårten Blixt från Ekerö väster om Stockholm. Mårten har under flera år varit en eldsjäl i det lokala 606-seglandet på EkBK (Ekerö Båtklubb) och även engagerad sig i andra frågor som rört förbundet.
Vi återkommer inom kort med ett utförligt personporträtt av Mårten.

Elke har under sitt år som ordförande och tidigare som informationsansvarig starkt bidragit till att göra klassen till det den är idag. Vi vill passa på att tacka Elke för de insatser hon har gjort och önskar henne lycka till med sina nya uppgifter! Elke låter hälsa att vi även framöver kommer träffa henne på kappseglingsbanan och i andra seglingssammanhang.

Vidare avgår Pelle Nihlmark efter lång och trogen tjänst i styrelsen, nu senast som tävlingsansvarig. Pelle avtackades förra året som ordförande. Ny på posten som tävlingsansvarig är Thomas Lundberg. Thomas är ett bekant ansikte för många 606-seglare genom sitt aktiva kappseglande och sina framgångar på banan. Thomas hemmaklubb är den aktiva Stockholmsklubben S606K, där förvrigt Pelle fortsätter sitt engagemang som stöd till den lokala styrelsen, bl.a. som webmaster.

På posten som suppleant ersätts Olof Nyberg med Jesper Hoffstedt. Tack Olof för året som varit.