Gävle dag ett

Varierande väder och vind har Gälve gett oss denna dagen. vinden har kommit och gått med målnen och det är inte alltid enkelt att vara på rätt kant. Vi har seglat i allt från någon sekundmeter upp till 12m/s och då planade man med spinnaker. Det har varit en rolig och omvexlande dag. Första racet gick 920 och 351 ut på egen kant och hittade vind. Sista racet gick jag och Polly långt ut på en kant för att möta vinden. Vilda har seglat bäst den första dagen dock gick Charlotte i vattent i sista länsen efter en fullträff från bommen. Själva har vi seglat bra och toppar dagen med en andra plats. I morgon ska det blåsa mer. Vi genomförde fyra race idag och det tog tid på det är mycket väntan på 2.4 orna när det blåser. Snart är det regatta middag.

Efter första dagen ligger Vilda först tätt följd av Conny. Uppsala båtar ligger i topp. Längre ner ligger man själv just nu är vi på en 7 plats. Det är 12 båtar som deltar i Gävle.

/Mårten