God fortsättning på 2022 seglarvänner

Vi får verkligen hoppas på att pandemin lugnar ner sig under 2022 och att när segelsäsongen börjar i vår så ska vi kunna segla för fullt igen.

Seglingssäsongen 2021 slutade traditionsenligt i Lidköping. Vi som seglade där kunde se att Pontus och Janne Apelberg, med SWE 548, hade vilat sig i form och att de klarade de hårda vindarna bäst. 2:a kom Gunnar Alaeus och Jonas Hamberg, med SWE 822 och 3:a kom Per Boström och Fredrik Edgren med SWE 226. RiksCupen avslutas med resultatet efter lördagens segling i Lidköping. Flit lönar sig i RiksCupen och vinnare blev Per Boström och Fredrik Edgren. Hela resultatet i RiksCupen finns här.

Rikscupen för 2022 har blivit klar. Samma klubbar arrangerar regattorna som tidigare. Mer information om Rikscupen 2022 finns här på förbundets hemsida.

606-förbundet planerar att tillsammans med S606K arrangera en seglings clinic tidigt i vår. Upplägget är ännu inte 100% spikat men det kommer bli minst lika bra som förra årets populära clinic.

Sundsvall-Njurunda Båtklubb har kommit långt i sin planering av årets SM och det 606-förbundet hört så kommer det att bli ett riktigt spännande arrangemang. Anmälan är redan öppen och finns här . Redan nu under de första dagarna i januari är 10 båtar anmälda. SNBK har också gjort en egen hemsida för SM 2022. Där kan man bl a hitta information om klubben och förslag på boende. Kan 2022 bli året då vi ånyo blir 50 båtar på startlinjen? Inte mycket att fundera på utan anmäl er redan nu. 606 SM 2023 är redan bestämt att seglas i Marstand den 11- 13 augusti.

Om man skulle vara sugen på att låta tillverka en ny 606’a så kan man kontakta Johnny Billström på swe177.se. Formarna för 606’an finns nu hos honom. Johnny ar redan fått ett par förfrågningar. Vi håller tummarna att vi i närtid får se en ny 606’a sjösättas.