Hur får vi ut information om 606

Hur syns vi kölbåtsklasser egentligen och hur syns vi bland andra klasser och ungdomar? Just nu är vi starka och alla seniorseglare vet vad vi gör men hur blir det i framtiden? Vad kan vi göra för att synas mer så att vi kan även i framtiden locka seglare till vår klass? Just nu är vi starka men hur ser det ut om 10 år. Når vi ut till juniorer och till nästa generations seglare.

Jag tror att vi måste börja med att synas lokalt och bjuda in juniorer till sin verksamhet. Jag vet att S606K har någon gång haft samarbete med Lidingö jolleseglare. Vi behöver mer sådant runt om i Sverige. Därför frågar jag DIG vad kan DU göra för att få klassen mer synlig utåt?

Ska vi satsa pengar och tid på en Mässa? Ska vi gå ihop med andra kölbåtsklasser och ordna ett öppet hus/egen mässa där vi bjuder in seglare/juniorseglare att testa båtar och vi ställer upp på frågor kring klassen?

Eller ska vi satsa mer på Internet och göra en extremt bra hemsida där vi har en hemsida för klassförbundet och våra aktiva lokala flottiljer. Allt för att nyhetsflötet ska flyta och all 606 verksamhet ska synas på webben på et ställe. Just nu finns informationen på fler ställen. 606-förbundet, 606-sm.se, S606K, Gävle, Ekerö och Uppsala. Skulle det vara bättre om vi hade all information om vad som händer i Sverige på en sait?

Maila mig om du har några idéer kring 606 och information. marten@kappsegla.com

/Mårten