Första regattan för året avgjord

Stenungsunds Segelsällskap levde upp till de höga förväntningarna. Man levererade förutom fantastiskt väder också väldigt trevlig after sail och då fick tävlingsledningen till bra banor i den lätta vinden.

Vann gjorde SWE 493 Hans Oskarsson och Niklas Winroth som seglade säkert och vann med 8 poäng före SWE 208 Filip och Emil Hansen som slutade på 19 poäng. Samma poäng hade SWE 822 Jonas Hamberg och Gunnar Alaeus som räckte till tredje plats.

Riktigt roligt var det att se de unga nykomlingarna i klassen Clara Svensdotter och Herman Andersson som seglade väldigt bra och knep första platsen i lördagen sista seglingen och första plats på söndagens sista segling. De kommer att bli riktigt farliga under SM seglingarna i augusti.

Svenska 606-förbundet tackar StSS för ett bra arrangemang och vår sponsor Robline för fina rep till prisbordet.

StSS jobbar med de sista detaljerna inför SM vecka 32. Den information som förbundet hittills fått gör att det kommer bli ett riktigt bra arrangemang. Håll koll på den här sidan och SM sidan, som kommer att uppdateras med mer information inom kort.