Rapport 606 Norr Cup #2

I friska till hårda vindar från sydväst och en rullande gammeldyning från sydost genomfördes under lördagen årets Hölicksregatta tillik 606 Norr Cup #2.
Åtta båtar från tre klubbar fick en tuff dag på 2017 års SM-bana när de seglade fyra 50 minuters race. I första seglingen hittade 858 ett bra spår och hade greppet på övriga fältet ända till metrarna före målgång då Söderhamns duon i 931 smet förbi och vann med minsta möjliga marginal. Övriga fältet var tätt samlat och avståndet mellan första och sista båt var imponerande kort. Något som kom att prägla de återstående seglingarna vilket också visade sig i resultatlistan där man turades om med framskjutna placeringar. Dock inte för det vältrimmade teamet Strömer/Lindkvist från Söderhamn då de i den för året nya båten kom att vinna samtliga delseglingar. Grattis!
Det var ett mörbultat och trött gäng som gladde sig åt den korta inseglingen och till Mona Anderssons Hemlagade hamburgare. Mest imponerande på oss som satt i den rullande startbåten var tonåringarna Sandra och Anton som trots sin ringa vikt genomförde seglingarna med glans och gott humör. Stort tack också till de Hölicksboende som ställde upp som funktionärer och gjort arrangemanget möjligt.
Tredje och sista Norr Cup för våra 606:or sker 23 augusti vid Klampenborg, med Sundsvall/Njurunda som arrangör. Vi hoppas på ett välfyllt startfält även där.